“Igen idag var han smart, doven og umotiveret”

En provokerende titel, som ikke er taget ud af Semaiskolens Dagbog, men som skal vise, hvordan det skrevne ord kan stigmatisere den unge, og lukke af for vores nysgerrighed om, hvorfor den unge pakkede sig ind i en forsvarskappe, var uoplagt og ikke tilgængelig. Der kunne være rigtig mange grunde – men som ikke bliver overvejet, hvis der allerede er skabt en forforståelse om, at han igen i dag var smart, doven og umotiveret.

Semaiskolen er så heldige at have modtaget fondsmidler fra Fonden Pro til et projekt omkring betydningen af sprogbrug og formuleringer i vores digitale dagbogssystem. Vi er derfor på Semaiskolen – med støtte fra Michael Christensen, Projektleder i LOS, i gang med et undersøgelsesarbejde omkring skriftlighed/dokumentation.

Semaiskolen har vi en lang tradition for faglig udvikling, samt med skriftlighed og dokumentation. Alligevel kan vi falde i en “grøft”, hvor vi anvender begreber, forforståelser eller tolkninger, der påvirker kollegaers opfattelser af den unge – og ser dem i en kontekst, som ikke nødvendigvis er rammende.

pdag 3 pdag 1

Derfor ser vi på Semaiskolen med spænding frem til de videre arbejde med projektet.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s